خانه / سرگرمی و تفریحی / طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و رژیمی

 

کوفته تبریزی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کوفته های سنتی ما ایرانیان است. در این مقاله طرز تهیه کوفته تبریزی بدون گوشت رژیمی را آموزش می دهیم با ایران ناز همراه باشید با یک غذای خوشمزه و رژیمی..

 

مواد لازم برای کوفته تبریزی بدون گوشت و رژیمی

سبزی شامل گشنیز، جعفری، شوید، ترخون، مرزه ۱کیلو
لپه ۲پیمانه
گوجه فرنگی ۶عدد
آرد نخودچی نصف پیمانه
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه،زیره سیاه به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدارلازم
آلو و گردو به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوفته تبریزی بدون گوشت و رژیمی

 

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و رژیمی

 

لپه را از شب قبل خیس کنید و با کمی آب بپزید.برنج را نیز جداگانه پخته و به همراه لپه ها چرخ کنید.بعد سبزیها را که کاملا ریزخورد کرده اید به همراه آرد نخودچی و ادویه جات به لپه و برنج چرخ شده اضافه کنید و کاملا ورز دهید تا آماده شود.آنها را گلوله گلوله کرده و وسط شان را در صورت تمایل آلوچه یا مغز گردو بگذارید و در قابلمه ی مناسب قرار دهید.

 

حال گوجه و آب را مخلوط کرده و بگذارید خوب بجوشد تا به سسی نه چندان سفت تبدیل شود، این سس را روی کوفته ها بریزید و قابلمه را روی شعله ی ملایم بگذارید تا آرام آرام پخته شود و جا بیفتد.همراه روغن زیتون میل کنید.


لينک منبع

درباره ی linkmaster110

همچنین ببینید

خواص ویتامین D (دی): ۲۸ فایده ویتامین دی برای پوست، مو، و سلامتی

همه‌ی ما در مدرسه آ، ب، ث، د خود را یاد گرفته‌ایم. این روزها یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *